Zdarza się, że pomimo sukcesów w życiu zawodowym i rodzinnym nie odczuwamy pełni szczęścia. Oznacza to, że jakość naszego życia jest niewystarczająca i pomimo pozornego dostatku nasze ciało domaga się czegoś więcej. Co może być przyczyną takiej sytuacji i jak w prostych krokach podnieść jakość życia? Poniżej znajdziesz 10 zdrowych nawyków, które zmienią Twoje życie.

Picie wody

Woda stanowi niezwykle ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu naszego organizmu, a mimo tego często o niej zapominamy. Spożycie wody powinno wynosić od 1,5 do 2 litrów dziennie. Picie takich ilości sprzyja utrzymaniu szczupłej sylwetki, a nawet zrzuceniu wagi, zapobiega bólom głowy i przemęczeniu. Wody nie można napić się na zapas, powinna być dostarczana do organizmu małymi łykami nawet wtedy, kiedy nie chce nam się pić. Poprawnym nawykiem jest ustawienie koło siebie butelki, tak aby przypominała o potrzebie skorzystania z niej.

Prosta sylwetka

To nie tylko prezent dla naszego kręgosłupa, lecz również dla samopoczucia. Odkryto, że osoby wyprostowane czują się pewniejsze siebie i bardziej zadowolone. Trudno się temu dziwić, łatwo sprawdzić, że kiedy jesteśmy zgarbieni i skuleni trudniej odczuwać nam pozytywne bodźce. Prosta postawa ciała sprzyja także koncentracji i dodaje energii.

Suplementacja

Nasz organizm często reaguje na niedobory witamin i innych niezbędnych związków właśnie złym nastrojem. Dobra suplementacja dostarcza niezbędnych nam składników o wysokiej bioretencji, tym samym wspierając pracę organizmu oraz wspomagając układ odpornościowy. EstroVita to w 100% naturalna, a przy tym bezpieczna, wysoce skoncentrowana i dobrze wchłaniana przez organizm porcja kwasów tłuszczowych omega 3, 6 i 9. Nasze produkty wyróżnia doskonała proporcja oraz czystość kwasów tłuszczowych omega w postaci estrów etylowych, pochodzących z unikalnej kompozycji co najmniej 4 olejów roślinnych.

Zdrowe wieczory

Pod tym hasłem kryją się wszystkie czynności, które pomogą nam wyciszyć się na koniec dnia. Często załatwiamy w pośpiechu sprawy aż do ostatniego momentu przed pójściem spać. To nie jest zdrowa tendencja i nie sprzyja wysypianiu się. Postarajmy się przeznaczyć chociaż godzinę przed snem na relaks, ale wystrzegając się korzystania z telefonu i laptopa. Bliskie źródło ostrego światła rozbudza nas i jest częstą przyczyną niewyspania.

Właściwa dieta

Jak ważne jest prawidłowe odżywianie nie trzeba nikogo przekonywać. Zachowując formę pięciu mniejszych posiłków w ciągu dnia dostarczamy naszemu organizmowi energii na cały dzień. Taki tryb sprzyja także utrzymaniu szczupłej sylwetki oraz niweluje odczucie głodu, które pojawia się zwykle po spożyciu obfitych posiłków.

Stawianie małych celów

Wszyscy lubimy odnosić sukcesy. Motywują nas do działania i sprzyjają podejmowaniu nowych wyzwań, co jest bardzo pożądaną cechą w naszym życiu. Na szczęście cele wcale nie muszą równać się osiągnięciem miliona na koncie lub kupnem domu z ogrodem. Postawmy na coś małego, jak wstanie pół godziny wcześniej niż zwykle, posprzątanie mieszkania czy godzinny spacer. Nie traktujmy obowiązków jak obowiązki, a jak osiągnięcia, a satysfakcja z ich wykonania znacząco się podniesie – w końcu daliśmy radę im podołać!

Uśmiech

Uśmiechając się wysyłamy do mózgu sygnał, że jesteśmy szczęśliwi. Wynika to z uruchomienia odpowiedzialnych za uśmiech mięśni. Oznacz to, że uśmiechając się dajemy sobie powód do dobrego humoru, a także kumulujemy wokół siebie pozytywne bodźce, bowiem uśmiech z naszej strony wywołuje go także na twarzach innych, dzięki czemu osoby z którymi mamy kontakt są dla nas bardziej życzliwe.

Głęboki oddech

Często w chwilach złego nastroju, smutku lub zdenerwowania, mimowolnie wzdychamy. Uważa się, że taki odruch resetuje zaburzoną pracę układu oddechowego, przynosząc tym samym uczucie ulgi. Jednak głębokie oddychanie to coś więcej niż jednorazowe westchnięcie, jest to dotlenienie całego organizmu, które sprzyja pracy ciała i umysłu. Udowodnionym zostało, że notoryczne, płytkie oddechy powodują śmierć szarych komórek, z powodu ich niedotlenienia. Znajdując się we w miarę czystej okolicy spróbujmy dotlenić nasz organizm, nabrać powietrze pełnymi płucami, a znacząco poprawimy swój komfort życia!