Brakuje Ci czasu na codzienne odwiedzanie siłowni i nie masz dość motywacji, by regularnie chodzić na basen? Podpowiadamy, na jakie miejskie aktywności warto zwrócić uwagę, aby wesprzeć swoje zdrowie za darmo i bez wysiłku. Także w dużych aglomeracjach znaleźć można bowiem miejsca idealne do uprawiania sportu bez wielkiego wysiłku i specjalnego przygotowywania.

 

Wysiądź z autobusu jeden przystanek wcześniej

 

Dojeżdżasz do pracy samochodem? Lepiej skorzystaj z komunikacji publicznej. A kiedy już ją wybierasz, wysiądź jeden przystanek wcześniej przed swoim celem. To tylko dodatkowe 10-15 minut spaceru, które jednak zasadniczo wpłyną na Twoje samopoczucie i kondycję. Dzięki przyzwyczajeniom tego typu wykonasz dziennie zalecaną dawkę 10 000 kroków.

 

Spacery z psem

 

Masz pupila? To świetnie! Twój zwierzak ucieszy się z dodatkowej dawki ruchu. Wystarczy, że spacer dookoła osiedla wydłużycie o dziesięć minut. Może w tym czasie poćwiczycie dodatkowe aktywności? Na przykład aportowanie to wspaniałe ćwiczenia nie tylko dla zwierzęcia, ale także dla Ciebie. Postaraj się, aby spacer stał się bardziej aktywny, zamień go w intensywny marsz.

 

Siłownia w plenerze

 

Obecnie w bardzo wielu miejskich parkach i na miejskich skwerkach postawione zostały urządzenia, które pełnią rolę siłowni w plenerze. To świetny pomysł na dodatkową aktywność fizyczną. Dostęp do nich jest darmowy i niczym nieograniczony (poza pogodą). Zaplanuj spacer, którego zwieńczeniem będzie właśnie kilkadziesiąt minut ćwiczeń na tych urządzeniach. Pozwalają one na poprawę kondycji, a do tego aktywują wiele partii mięśni. Najlepiej wcześniej jest zapoznać się z instrukcją w jaki sposób prawidłowo z nich korzystać, a następnie po prostu wykorzystać wiedzę w praktyce. To wygodne rozwiązanie dla osób, które nie chcą kupować karnetu na siłownię i nie lubią uczestniczyć w zorganizowanych ćwiczeniach.

 

Miasto oferuje wiele rodzajów darmowych aktywności fizycznych. Wystarczy rozejrzeć się wokół siebie i zaplanować codzienną porcję ćwiczeń. Z pewnością pomogą one spalić nadliczbowe kalorie.