Przekąski zgodne z zasadami wegańskimi także mogą być szybkie, smaczne, a do tego bardzo zdrowe. Prezentujemy kilka pomysłów na urozmaicenie swojego codziennego jadłospisu.

 

Koktajl z gruszek i buraków

 

Składniki:

Jeden upieczony burak, dwie gruszki, banan, dwie szklanki soku jabłkowego, łyżeczka EstroVity, pół łyżeczki cynamonu.

Wszystkie składniki przełóż do blendera, a następnie zblenduj razem do uzyskania gładkiej masy. Całość włóż do lodówki, ponieważ najlepiej smakuje schłodzona. Upieczonego buraka można zastąpić ugotowanym.

 

Sałatka z dipem cytrynowym

 

Składniki:

Główka sałaty lodowej, dwie łodygi selera naciowego, sześć pomidorków koktajlowych, trzy pieczarki w occie, ćwierć szklanki wiórków kokosowych, pół szklanki dowolnych kiełków, jedno awokado, pół szklanki oliwy z oliwek, cztery łyżki EstroVity, sól i pieprz do smaku, ćwierć szklanki soku z cytryny, pół łyżki musztardy.

Warzywa należy umyć. Selera, pomidory, pieczarki i awokado należy pokroić na niewielkie plasterki lub kawałki. Następnie porwać drobno sałatę. Wszystkie składniki, łącznie z wiórkami kokosowymi i kiełkami należy pomieszać. Składniki płynne na sos należy ze sobą wymieszać w miseczce na gładką masę przy pomocy trzepaczki. Następnie doprawić całość do smaku. Sałatkę należy polać sosem i starannie wymieszać.

 

Smoothie szpinakowo-owocowe

 

Składniki:

100 gram gruszek, 100 gram winogron bez pestek, 25 gram szpinaku, pól awokado, cztery kostki lodu, łyżeczka EstroVity, dwie łyżki soku z limonki, łyżeczka cukru.

Gruszki należy obrać i usunąć z nich gniazda nasienne, następnie pokroić. Tak samo, jak szpinak i winogrona, a także awokado po obraniu i usunięciu pestki. Dodaj pozostałe składniki i wszystko zblenduj do uzyskania gładkiej konsystencji.