Regularne jedzenie mniejszych porcji to podstawa w staraniach o wymarzoną sylwetkę. Dlatego nie należy z nich rezygnować. Stałe godziny jedzenia przyśpieszą metabolizm, dzięki nim unikniesz również napadów wilczego głodu.

 

To, co łatwe w teorii, w praktyce jest zdecydowanie bardziej skomplikowane. Wszystko dlatego, że mało kto ma czas na przygotowywanie aż tyle dań, w dodatku nie zawsze wiemy, jak je spakować. Podpowiadamy, jak ułatwić sobie to zadanie.

 

Śniadanie to podstawa

 

Kup lub wyciągnij z głębi szafek urządzenia, które pozwolą Ci na błyskawiczne przyszykowanie śniadania przed wyjściem do pracy. Blender kielichowy, by przygotować koktajl, bledner do siekania, by zrobić sałatkę warzywną lub owocową, wyciskarka do soku z cytrusów – wszystkie te przedmioty zdecydowanie ułatwią Ci życie.

 

Zrobienie szybkiego omleta lub pełnoziarnistej kanapki nie jest skomplikowane. Składniki możesz pokroić wieczorem i włożyć je do lodówki. Dzięki pełnowartościowemu śniadaniu poczujesz się lepiej już z samego rana.

 

Zaprzyjaźnij się z pojemnikami

 

Od dziś to właśnie pojemniki na lunch powinny być Twoim dobrym przyjacielem. Dzięki nim zabierzesz ze sobą posiłki do pracy lub w jakiekolwiek inne miejsce. Wybierając potrawy pamiętaj, aby nie były one skomplikowane w przygotowaniu i w zjedzeniu.

 

Na drugie śniadanie idealne są sałatki. Sos do nich możesz przechowywać w drugim, dodatkowym pojemniku. Dobrą propozycją jest także koktajl warzywny lub owocowy albo jogurt z dodatkiem owoców sezonowych. Takie dania można zjeść nawet w biegu, między jednym a drugim spotkaniem lub w pociągu.

 

Na obiad zapakuj sobie danie, które będzie bardziej sycące. Dobrze sprawdzi się makaron z pesto lub suszonymi pomidorami i mozzarellą. By nie przemęczać się za bardzo, możesz spakować na obiad to, co zostało Ci z kolacji z poprzedniego dnia.

 

We wszystkich przypadkach posiłek możesz uzupełnić o posiadającą doskonałe proporcje kwasów Omega -3,6,9 EstroVitę.  Jedyne o czym musisz pamiętać, to by nie podgrzewać jej do 100 stopni Celsjusza, a danie spakować do metalowego lub szklanego pojemnika.

 

Przekąska

 

Porę jedzenia posiłków każdorazowo dopasuj do swojego stylu życia i obowiązków. Jeśli wiesz, że danego dnia będziesz w domu późno, weź ze sobą jakąś przekąskę, która pozwoli Ci dotrwać do momentu powrotu do pracy. Na zjedzenie kilku orzechów, warzyw z humusem, czy wafli ryżowych z serkiem każdy znajdzie czas w ciągu dnia.

 

Kolacja/obiad

 

Zwykle to kolacja lub obiad są posiłkiem, który przygotowujemy na ciepło, dlatego najwygodniej jest zjeść je w domu. Ważne by pamiętać, że największy posiłek w ciągu dnia nie powinien być spożywany tuż przed snem.

 

W Internecie nie brakuje przepisów na dania do zrobienia w 20 minut – często są one skomponowane na bazie białego mięsa i warzyw, o zrównoważonej zawartości białka i węglowodanów.

 

Jeśli masz wyjątkowo mało czasu, możesz przygotowywać dania jednogarnkowe. Szybko i wygodnie da się je zrobić w szybkowarze lub urządzeniu typu termomix. Wystarczy, że zakupisz odpowiednie składniki, umyjesz je, doprawisz, a gotowanie… zrobi się samo – bez konieczności wielogodzinnego mieszania w garnku.