Aqua aerobik to zdecydowanie ten rodzaj ćwiczeń, które polecić można wszystkim, także kobietom w ciąży, osobom starszym, osobom otyłym oraz po wielu kontuzjach. Aerobik w wodzie nie obciąża stawów, jest bardzo rozluźniający, a jednocześnie dodaje pozytywnej energii.

 

Na co pomaga aqua aerobik?

 

Już sama wyporność wody sprawia, że ciało wydaje się być lżejsze i dużo łatwiej jest wykonać wiele ćwiczeń. Mniejsze jest ryzyko kontuzji, a jednocześnie ten rodzaj wysiłku jest naprawdę efektywny.

Dzięki regularności w tego typu ćwiczeniach można przede wszystkim odzyskać gibkość. To dobre zajęcia dla osób, które chcą schudnąć i wyszczuplić poszczególne partie swojego ciała. Dodatkowo w tym czasie rozwija się także mięśnie.

Kobiety wybierają aerobik w wodzie, ponieważ pozwala on na szybkie i skuteczne pozbycie się cellulitu. W trakcie takiego rodzaju aktywności, angażowane są zróżnicowane grupy mięśniowe. Zwiększa się elastyczność mięśni i ścięgien, poprawia się koordynacja ruchowa i równowaga, zwiększa się wydolność organizmu.

 

Przyrządy

 

Jakich przyrządów używać można w czasie ćwiczeń? Istnieją specjalne piankowe sztangi oraz ciężarki, a także pasy wypornościowe. Takie dodatki pozwalają na urozmaicenie ćwiczeń i zwiększenie ich efektywności. Istnieją także trzy głębokości, na jakich odbywają się ćwiczenia. W wersji podstawowej woda jest płytka, sięga do pasa, w wodzie o średniej głębokości dosięga do poziomu klatki piersiowej, natomiast woda głęboka uniemożliwia ćwiczącemu kontakt z dnem. Oczywiście ćwiczenia w każdej wersji są zdecydowanie inne, dopasowane do warunków.

Aby jednak aqua aerobik jako ćwiczenia cardio był w pełni skuteczny, powinien odbywać się pod okiem doświadczonego fizjoterapeuty lub instruktora. Fachowa wiedza w dziedzinie korygowania błędów i doboru odpowiednich ćwiczeń przyniesie najlepsze rezultaty.