Na jego bazie powstają pyszne i słodkie koktajle, jest również składnikiem ciast czy sałatek owocowych. Banan – ten charakterystyczny żółty owoc chętnie jest przez nas kupowany. Jedząc banany zazwyczaj nie zastanawiamy się nad tym, czy są one zdrowe, jakie posiadają witaminy czy właściwości.

Okazuje się jednak, że banany są bogatym źródłem wielu substancji odżywczych, które powinny znaleźć się w naszym codziennym menu. Banan to nie tylko źródło potasu, to także witaminy: A, C, E, K oraz witaminy z grupy B. To także źródło wapnia, magnezu i fosforu.

Właściwości bananów

Nie ulega wątpliwości, że banany cechują się dość dużą gęstością odżywczą, przez co rozumiemy, że zawierają sporą dawkę energii. Właśnie dlatego banany są chętnie wybierane jako smaczna przekąska czy szybkie drugie śniadanie. Poznajmy zatem właściwości bananów!

  • Wsparcie prawidłowego poziomu ciśnienia tętniczego i układu krwionośnego

Banany wspierają normalizację ciśnienia tętniczego, dzieje się tak za sprawą zawartości magnezu i potasu.

  • Wsparcie dla układu pokarmowego

Dzięki zdolności do zobojętniania kwasu żołądkowego banany pozytywnie wpływają na nasz układ pokarmowy nie pozwalając na podrażnianie kwasem uszkodzonych śluzówek żołądka. Banany w swoim składzie posiadają także elektrolity, które są szczególnie ważne w chwilach odwodnienia organizmu.

  • Naturalny antyoksydant

W bananach znaleźć można karotenoidy oraz związki fenolowe, które doskonale radzą sobie z wolnymi rodnikami. Mało tego – owoce te zawierają tryptofan potrzebny do syntezy serotoniny, przez co jedząc banany możemy poprawić sobie nastrój. Zawartość witamin, w tym witaminy A, B6 oraz E wspierają naturalną odporność oraz biorą udział w produkcji przeciwciał i czerwonych krwinek.

  • Sportowa rewolucja

Po banany powinny sięgnąć osoby trenujące – zjedzenie owocu po treningu pozwala na przywrócenie energii, jaka została zużyta podczas wysiłku. Banany wspomagają także koncentrację, dlatego zaleca się spożywać je również przed rozpoczęciem treningów.

Koktajlowa bomba witaminowa!

Banany są świetnym składnikiem wszelkiego rodzaju koktajli, dlatego warto o nich pamiętać, kiedy będziemy chcieli przyrządzić taki napój. Warto dodać do napoju łyżeczkę ulubionej EstroVity – to w pełni naturalna, a przy tym bezpieczna, wysoce skoncentrowana porcja kwasów tłuszczowych omega-3, 6 i 9. Dzięki formie estrów etylowych, preparat jest dobrze przyswajalny przez organizm, a także szybko wchłaniany.

Banany można łączyć z innymi owocami tworząc ciekawe kompozycje smakowe. Przykładem może być koktajl bananowo-kokosowy. Do jego przygotowania potrzebujesz:

  • 1 dojrzały banan
  • 1 szklanka mleka
  • 1 szklanka mleka kokosowego
  • 3 łyżki soku ananasowego
  • 1 łyżeczka ulubionej EstroVity!

Wszystkie składniki dokładnie ze sobą połącz i gotowe!

Banany posiadają wiele właściwości, które pozytywnie wpływają na nasz organizm. Są doskonałą przekąską oraz składnikiem do napojów, ciast, sałatek. Można z powodzeniem łączyć je z jogurtem, maślanką, mlekiem, czy innymi owocami takimi jak truskawki czy kiwi. Warto włączyć banany do naszego jadłospisu, niemniej nie powinniśmy spożywać ich w dużych ilościach przez wzgląd na ich wysoką kaloryczność – ok. 100 kcal na jeden owoc.