Słoneczna pogoda zachęca nas do częstszego spacerowania i spędzania czasu na świeżym powietrzu. Idąc parkowymi alejkami zapewne nie raz spotkałaś się z osobami maszerującymi z kijkami – to dość popularna forma rekreacji zdobywająca coraz to nowych fanów, a to za sprawą dostępności i braku ograniczeń – chodzić można niemal wszędzie! Wystarczy zabrać ze sobą specjalne kijki.

Nordic walking pomimo złudnego przekonania nie jest aktywnością prostą – wymaga odpowiedniej techniki. Ta forma rekreacji narodziła się w latach 20. ubiegłego wieku w Finlandii i miała służyć narciarzom biegowym do treningów. Z czasem jednak zyskała taką popularność, że rozprzestrzeniła się na cały świat. Podczas nordic walkingu angażujemy znacznie więcej mięśni niż podczas zwykłego spaceru, przez co spalonych zostaje więcej kalorii. To jednak nie jedyne zalety tej aktywności!

Zalety nordic walkingu

Podobnie, jak każda forma umiarkowanej aktywności fizycznej, tak też nordic walking niesie za sobą wiele pozytywnych korzyści – szczególnie dla zdrowia. Nordic walking może uprawiać dosłownie każdy – bez względu na wiek, kondycję czy płeć. Ponadto udowodniono, że nordic walking wzmacnia mięśnie pleców, nóg, brzucha, rąk i bioder, a także może wpłynąć na redukcję bólu szyi czy ramion. Mało tego – systematyczne chodzenie z kijkami poprawia koordynację ruchową, zwiększa wydolność organizmu, a także poprawia samopoczucie.

Prawidłowa technika to podstawa

Nordic walking rządzi się jednak swoimi prawami, dlatego też bez znajomości prawidłowej techniki możemy niestety nabawić się kontuzji. Poznaj główne zasady tej aktywności!

  • Górna część ciała powinna być lekko pochylona do przodu, by zaangażować do pracy ręce, co przełoży się na lepsze efekty.
  • Ważne jest stawianie dłuższych niż normalnie kroków – jednocześnie mocno skręcając biodra.
  • Marsz powinien zaczynać się od pięty a kończyć na odpychaniu się palcami.
  • Sylwetka ciała powinna być skierowana na wprost.
  • Podczas marszu ręce nie powinny przekraczać linii bioder.
  • Naprzemienność ruchów.

Pamiętaj, że prawidłowe wykonywanie treningu jest kluczem do uzyskania pięknej sylwetki i dobrego samopoczucia! Warto zadbać przy okazji o dietę – zbilansowaną i bogatą w składniki odżywcze. Wzbogać dietę w kwasy tłuszczowe i sięgnij po EstroVitę immuno! To suplement diety o najwyższej skoncentrowanej zawartości kwasów tłuszczowych omega -3, -6, -9 wyizolowanych z unikalnej mieszaniny aż 4 olejów roślinnych (lnianego, czarnej porzeczki, czarnuszki oraz wiesiołka). EstroVita immuno zwiera starannie dobraną kompozycję kwasów tłuszczowych z grupy Omega-3/Omega-6 w doskonałej proporcji Omega-3/Omega-6 oraz kompleks witamin A, D, E, K. Witamina A i D pomagają w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego, a obecność oleju z czarnej porzeczki przyczynia się do wzmocnienia organizmu. EstroVita immuno w postaci estrów etylowych zapewnia znakomitą biodostępność i wysoką bioretencję.

Przed rozpoczęciem swojej przygody z nordic walkingiem sprawdź, jak powinna wyglądać prawidłowa technika chodu i zadbaj o odpowiednie kijki. Choć wydaje się to banalne, różnią się one od siebie, dlatego też powinniśmy wybrać je indywidualnie i dopasować do swoich predyspozycji. Zalet płynących z tej aktywności fizycznej jest mnóstwo, dlatego warto bliżej jej się przyjrzeć i spróbować swoich sił!