Trudno się oprzeć wrażeniu, że czasem dbanie o siebie generuje bardzo wysokie koszty. Podobnie jest z ćwiczeniami. Niezbędna jest mata, odpowiedni strój, w tym wygodne obuwie, czasem także wsparcie trenera. A co z przyrządami do ćwiczeń? Na nie musisz wydawać fortuny – możesz mieć je za darmo lub za niewielką kwotę!

 

Butelki z wodą

 

Dwulitrowe butelki z wodą z powodzeniem zastąpią profesjonalne hantle. Mają odpowiedni ciężar, dodatkowo dzięki przewężeniu są wygodne do trzymania w dłoni. Są także wielorazowego użytku, co jest bardzo „eko”. Dzięki nim wykonywać można wszelkiego typu ćwiczenia z obciążeniem, na przykład wykroki. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z treningami, polecamy zacząć od butelek o mniejszej pojemności (np. 0,5 litra).

 

Stabilne krzesło

 

Stabilne krzesło może w wielu przypadkach zastąpić profesjonalną ławeczkę do ćwiczeń. Dodatkowo nie zajmuje ono wiele miejsca – po skończonym treningu wystarczy odstawić je na miejsce, by dalej spełniało swoją tradycyjną funkcję.

 

Koc

 

Koc przyda się zamiast maty do wszystkich ćwiczeń leżących. Uwaga! Do ćwiczeń stojących zdecydowanie bezpieczniej wybrać jest matę, która jest antypoślizgowa. Dzięki niej z pewnością nie zrobisz sobie krzywdy.

 

Używany sprzęt

 

Dla osoby początkującej nie jest potrzebny sprzęt z najwyższej półki. Na starcie wystarczy zaopatrzyć się w rowerek stacjonarny albo stepper, które w wersji używanej można kupić przez Internet naprawdę tanio.

 

Schody

 

Wchodzenie po schodach to idealne ćwiczenie na jędrność pośladków. Wykonaj kilka biegów po schodach dziennie, a szybko zauważysz rezultaty.

 

Poduszki

 

Poduszki idealnie sprawdzą się w trakcie ćwiczeń na równowagę. Możesz na przykład postawić jedną stopę na miękkiej poduszce, a drugą na stabilnym podłożu i robić przysiady.