Obniżające się temperatury mogą negatywnie wpłynąć na naszą skórę, szczególnie, gdy ta ma skłonności do podrażnień. Okres zimowy jest ciężki dla naszej skóry ponieważ z jednej strony narażona zostaje na chłód, z drugiej zaś na wysuszenie spowodowane ogrzewaniem pomieszczeń – mieszkalnych czy miejsca pracy. Aby kondycja skóry została zachowana jak najdłużej, musimy wesprzeć ją odpowiednią dietą oraz pielęgnacją.

Skóra zimą ma zupełnie inne potrzeby niż latem, dlatego ważne jest, aby odpowiednio dostosować używane kosmetyki do aktualnej pory roku. Fundamentem zimowej pielęgnacji jest dobre nawilżenie skóry, zatem stosowane kremy powinny mieć składniki zapobiegające wysuszaniu. Do takich składników możemy zaliczyć: kwasy tłuszczowe, kwas hialuronowy oraz glicerynę. Dla podrażnionej skóry dobrze sprawdzi się aloes, bądź wyciągi z rumianku. Należy pamiętać, że osoby ze skórą tłustą powinny stawiać na kosmetyki o lekkiej formule, osoby mające skórę suchą zaś powinny stawiać na kosmetyki o tłustej formule.

Nie możemy zapomnieć o zimowym oczyszczaniu skóry i demakijażu, które najlepiej przeprowadzać bez udziału wody i mydła. Substancje te bardzo wysuszają i podrażniają skórę. Najlepiej postawić na płyn micelarny o delikatnej formule. Warto również pamiętać o kremie z filtrem – choć zdawać by się mogło, że powinniśmy go używać tylko latem, tak nic bardziej mylnego! Zimą słońce również może być bardzo ostre, zwłaszcza w górach i na stokach narciarskich.

Pielęgnacja skóry zimą

Pielęgnacja skóry twarzy jest bardzo ważna, ale nie należy zapominać o skórze dłoni czy stóp. Gdy temperatury spadają musimy pamiętać o tym, aby wychodząc z domu założyć rękawiczki oraz ciepłe skarpety, najlepiej z naturalnych materiałów. Dzięki temu zminimalizujemy ryzyko powstania mikrourazów oraz przemarznięcia skóry.

Dobrze sprawdzają się olejki eteryczne dzięki którym nasza skóra jest dobrze nawilżona i wygładzona. Można śmiało zrobić sobie kąpiel w domu z dodatkiem właśnie olejków lub oliwki. Oczyszczając skórę zaś dobrze sprawdzi się balsam nawilżający. Musimy pamiętać, że zbyt długie, gorące kąpiele mogą zaszkodzić naszej skórze zimą, dlatego też lepiej z nich zrezygnować.

Chcąc zachować piękną skórę zimą wystarczy pamiętać o przedstawionych wyżej krokach, niemniej i dieta nie jest bez znaczenia. Dla niektórych osób odpowiednia będzie również dodatkowa suplementacja.

Dieta dla poprawy kondycji skóry zimą

Wydawać by się mogło, że na suchość skóry wpływa jedynie panująca za oknem aura i wszelkie czynniki zewnętrzne – nic bardziej mylnego! Dieta również odgrywa tutaj kluczową rolę. Brak dostarczanie odpowiednich składników odżywczych może sprawić, że sama pielęgnacja na niewiele się zda. Dieta dla skóry powinna być bogata w tłuszcze, witaminę C, E, A oraz kwasy omega. To właśnie te składniki wpływają na poprawę kondycji skóry i poprawiają jej nawilżenie. To jednak nie jedyne zalety – dieta bogata w wyżej wymienione składniki redukuje zmarszczki, spowalnia procesy starzenia się oraz w pewien sposób chroni naszą skórę przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. W naszej „zimowej diecie” nie powinno zatem zabraknąć:

  • Ryb,
  • Jajek,
  • Mleka,
  • Szpinaku,
  • Marchwi,
  • Orzechów,
  • Ziaren kukurydzy
  • Produktów zbożowych.

Nie wolno zapominać również o suplementacji, która pomoże naszej skórze czerpać składniki odżywcze, których za mało będzie w pożywieniu. Szczególnie ważne jest uzupełnianie diety w kwasy omega, i nie tylko najpopularniejsze omega-3, ale również omega-6 i omega-9, które mają istotne znaczenie w pielęgnacji skóry zimą. W tym wypadku najlepiej sprawdzi się produkt EstroVita Skin, będący kompozycją 4 olejów roślinnych oraz odpowiedniego bilansu witamin. EstroVita Skin przeznaczona jest dla osób dbających o wygląd i kondycję skóry. Roślinne niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT) z grupy omega sprzyjają atrakcyjnemu wyglądowi skóry. EstroVita Skin zawiera ultraczystą formę kwasów tłuszczowych z grupy omega w postaci estrów etylowych, które zapewniają znakomitą biodostępność i wysoką ich bioretencję w organizmie człowieka.