Twój mózg codziennie wykonuje naprawdę ciężką pracę. Pomóż mu odrobinę i zadbaj o odpowiednią dietę, która będzie wspierać jego działanie!

 

Antyoksydanty

 

Antyoksydanty wiążą wolne rodniki, czyli wolne atomy tlenu. Dzięki temu opóźniają one procesy starzenia się komórek i chronią przez pojawieniem się objawów demencji. Antyoksydanty usprawniają także procesy związane z poprawą pamięci. W jakich produktach znajdziesz przeciwutleniacze? W owocach cytrusowych, arbuzach, jagodach, zielonej herbacie, cebuli, marchewce, natce pietruszki i wielu innych. Dieta bogata w warzywa i owoce z pewnością wyjdzie Ci na zdrowie.

 

Tłuszcze nienasycone

 

Mózg potrzebuje paliwa i to takiego, które chroni neurony i przyśpiesza przekazywanie pomiędzy nimi impulsów. Właśnie tak działają tłuszcze nienasycone: kwasy omega-3 i omega-6. Kiedy mózg ma ich zbyt mało, zmniejsza się produkcja serotoniny, a ten najważniejszy organ jest narażony na przykład na chorobę Alzheimera. Doskonałym źródłem roślinnych, naturalnych nienasyconych kwasów tłuszczowych jest EstroVita. Jej codzienna suplementacja chroni mózg i małego dziecka, i seniora. Tym bardziej że do wyboru jest kilka jej rodzajów, przez co można ją dobrać także do swoich szczególnych problemów zdrowotnych.

 

Witaminy z grupy B

 

Witaminy z grupy B są organizmowi potrzebne, ponieważ biorą udział w syntezie neuroprzekaźników. Gdy jest ich zbyt mało, znacząco pogarsza się pamięć. Szukać ich można w kaszy gryczanej, pełnoziarnistym pieczywie, orzechach włoskich, drożdżach i awokado.

 

Magnez

 

Magnez pomaga radzić sobie ze stresem. Jego niedobór powoduje rozdrażnienie, problemy z koncentracją, a więc bez niego Twój umysł będzie naprawdę osłabiony. Źródła magnezu to migdały, orzechy i pełne ziarno.