Dieta wspomagająca prawidłowe funkcjonowanie serca ma inny charakter niż standardowe diety odchudzające. To nie tylko krótkotrwały zryw, ale zbiór zaleceń, do których powinno się stosować przez całe życie. Dzięki temu zapewnimy sobie długotrwały efekt i rzeczywiste wsparcie układu krążenia. Oto kilka zasad, których warto przestrzegać.

  1. Produkty pełnoziarniste

Postaw na produkty powstające z pełnego ziarna: pieczywo, makarony, płatki zbożowe.

  1. Warzywa i owoce

Codziennie jedz przynajmniej pół kilograma warzyw oraz owoców. Przebieraj wśród ich różnorodności. Jak najczęściej rezygnuj z mięsa na rzecz posiłku wegetariańskiego.

  1. EstroVita Cardio

EstroVita Cardio to suplement diety o najwyższej skoncentrowanej zawartości kwasu omega-3, co jest idealnym wsparciem dla zdrowia serca. Zawiera ultraczystą formę tego kwasu w formie estrów etylowych, co gwarantuje doskonałą bioretencję. Zwarte w produkcie kwasy omega pomagają w utrzymaniu prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi i chronią komórki przed stresem oksydacyjnym.

  1. Zrezygnuj z produktów skrywających dużo tłuszczu

Do tego typu produktów zaliczyć można tłuste mięso i przetwory, takie jak parówki. Najlepiej zrezygnuj całkowicie z gotowych produktów.

  1. Zmniejsz spożycie soli

Chodzi nie tylko o bezpośrednie solenie potraw, ale także rezygnację z żółtego sera, dań instant i mieszanek przyprawowych zawierających sól.

  1. Potas dobry dla serca

Dla zdrowia serca bardzo ważny jest potas. Jest on zawarty między innymi w pomidorach, orzechach oraz warzywach strączkowych.

  1. Pamiętaj o magnezie

Brak magnezu w diecie nasila niewydolność wieńcową. Aby go uzupełnić, warto pamiętać o gorzkim kakao, orzechach oraz płatkach zbożowych.

  1. Postaw na tłuszcze roślinne

Staraj się wyeliminować tłuszcze obecne w mięsie. Zamiast tego postaw raczej na tłuszcze roślinne, zawarte na przykład w oliwie z oliwek.