Trenowanie na czczo jest ostatnio dość popularne. Narosło wokół niego mnóstwo mitów, przede wszystkim dotyczących świetnych zalet w spalaniu tłuszczu po bieganiu lub wykonywaniu innego rodzaju ćwiczeń tuż po wstaniu, przed zjedzeniem pierwszego posiłku. Dlatego dowiedz się, dlaczego nie jest to dobry pomysł.

 

Wady ćwiczeń na czczo

 

Nieprawidłowo wykonany trening na czczo może spowodować degradację mięśni, jeżeli nie zadba się o ich zabezpieczenie. Amator nie posiada dostatecznej wiedzy na ten temat, a więc nie warto ryzykować, chyba że zależy Ci na spalaniu mięśni, a nie na ich budowie.

Taki trening z samego rana spowoduje, że energia zużyta na aktywność fizyczną będzie niższa, a więc także spalonych zostanie mniej kalorii. Ćwicząc na czczo, spala się mniej energii,  jej większość pozyskiwana zostaje z tłuszczu.

Należy pamiętać, że duży wysiłek fizyczny przy pustym żołądku zemścić się może zawrotami głowy, a nawet omdleniami, jest więc szczególnie niebezpieczny, zwłaszcza dla osób wrażliwych na takie skutki.

Trening na czczo może być stosowany przez osoby z naprawdę dużą nadwagą, które mają wysoki odsetek tkanki tłuszczowej w organizmie. Ale i w tym przypadku zalecany jest tylko bardzo łagodny trening cardio.

 

Co warto zjeść przed wysiłkiem rano?

 

Najlepsze śniadanie powinno się składać z dużej dawki węglowodanów złożonych, a także z dawki substancji wiążących wolne rodniki (przede wszystkim witamina E). Dobrze jest postawić na warzywa, dodać również trochę białka. Przykładem mogą być płatki owsiane, tofu, jajka i dowolne w zasadzie warzywa. Jeżeli jesteś w trakcie diety odchudzającej, musisz pilnować kalorycznej zawartości takiego śniadania. Taki posiłek najlepiej jest spożyć na około dwie godziny przed aktywnością fizyczną. Chcesz trenować z samego rana? W takim razie wypij koktajl owocowy i odczekaj pół godziny.

Nie należy oczekiwać lepszych rezultatów w przypadku wykonywania treningu na czczo. Tak naprawdę ten przeprowadzony po lekkim śniadaniu da taki sam efekt. Dzięki zjedzeniu czegoś organizm lepiej przygotuje się do nowej dla niego formy aktywności, dodatkowo pozwoli to na uniknięcie nagłych spadków energii. To szczególnie niebezpieczne dla osób początkujących. Należy pamiętać, żeby zjeść choćby kawałek banana.