Nadwaga to trudny przeciwnik, dlatego do walki z nią należy się odpowiednio przygotować. Podstawą jest dieta, ale nie uzyska się jędrnego, smuklejszego ciała bez dodatku ćwiczeń fizycznych. Oto zestaw aktywności dla początkujących osób zmagających się z dodatkowymi kilogramami.

 

Cardio

 

Dla osób z nadwagą zaleca się rozpoczęcie od ćwiczeń cardio. Taki rodzaj aktywności w dużym stopniu przyczynia się do spalania nadmiarowej tkanki tłuszczowej. Jednocześnie wzmacnia cały organizm, przede wszystkim serce.

 

Na początku zalecane są spacery 3-4 razy w tygodniu trwające około pół godziny. Następnie warto jest je intensyfikować przez szybki marsz. Dodać do tego można pływanie, jazdę na rowerze oraz ćwiczenia w domu lub na siłowni na orbitreku i rowerku stacjonarnym. Dobrze sprawdza się także aqua aerobik. Bieganie najlepiej jest dołączyć później, kiedy będą już widoczne efekty ćwiczeń.

 

W trakcie jazdy na rowerku stacjonarnym lub ćwiczeniach na orbitreku warto jest urozmaicać tempo wykonywania ćwiczeń. Raz robić je bardzo szybko, na pełnej mocy, a po chwili zdecydowanie spokojniej, i tak kilka razy.

 

Ćwiczenia w domu

 

Osoby z nadwagą powinny zacząć od robienia przysiadów. Uwaga! Sprawdź prawidłowy sposób ich wykonywania, aby nie narazić się na kontuzję. Warto także wykonywać brzuszki oraz damskie pompki, które polegają na leżeniu na brzuchu, oparcia dłoni przy barkach oraz uniesieniu stóp. Opierając się na dłoniach i kolanach, należy na przemian prostować i uginać łokcie.

 

Joga i pilates

 

Joga i pilates to idealne ćwiczenia dla osób zmagających się z nadwagą. Wykonywane prawidłowo nie obciążają stawów, a dodatkowo znakomicie rozluźniają i rozciągają. Na początku warto wybrać się na lekcje pod okiem instruktora, który skoryguje ewentualne błędy i pomoże w lepszym opanowaniu swojego ciała. Później ćwiczyć można również w domu, korzystając z nagrań.