Fasolka szparagowa to typowo letni specjał. Można ją jeść bez niczego, bezpośrednio po ugotowaniu. Można także przygotować jej bardziej obiadową formę, podawaną z sosem czosnkowym i z dodatkiem zdrowej EstroVity.

 

Składniki:

 

Pół kilograma fasolki szparagowej zielonej lub żółtej; szczypta soli; trzy łyżki majonezu; trzy łyżki jogurtu naturalnego, najlepiej typu greckiego; ząbek czosnku; pieprz; natka pietruszki; łyżeczka EstroVity.

 

Przygotowanie:

 

Fasolkę dokładnie umyj i pozbaw ją końcówek. Podgotuj ją w osolonym wrzątku, ale tak by zachowała jędrność. Po odcedzeniu możesz wyłożyć ją na talerz lub półmisek. W tym czasie przygotuj sos poprzez zmieszanie majonezu z jogurtem, czosnkiem przeciśniętym przez praskę oraz EstroVitą. Możesz pokusić się o przygotowanie domowego majonezu, również z dodatkiem EstroVity. Sos dopraw pieprzem i odrobiną soli, w zależności od preferencji. Od razu polej nim ciepłą fasolkę. Dla ozdoby i wyrazistości smaku danie można także posypać zieloną natką pietruszki.

 

To potrawa, którą po przygotowaniu należy zjeść od razu – wtedy smakuje najlepiej.