Metabolizm lub inaczej przemiana materii, jest szerokim spectrum, do którego zaliczamy wiele reakcji chemicznych zachodzących w żywych komórkach. Jego tempo zwykle zależy od płci, wieku, aktywności fizycznej, ale i genetyki. Duży wpływ na metabolizm ma prowadzony styl życia oraz odżywianie – nieprawidłowe mogą prowadzić do jego rozregulowania, co w konsekwencji prowadzi do negatywnych skutków dla organizmu. Jak zatem poprawić swój metabolizm?

Mówiąc o metabolizmie mówimy o procesach związanych z syntezą i rozkładem, na które wpływa wiele czynników. Spowolniony metabolizm może zależeć od niewłaściwej diety, stresu, niedoborów snu, przemęczenia czy przyjmowania za małej ilości wody. Procesy metaboliczne składają się ze szlaków metabolicznych będących seriami następujących po sobie reakcji biochemicznych. Związki chemiczne przeobrażają się w produkty metabolizmu nazywane metabolitami. Od metabolizmu zależy również nasze samopoczucie – gdy metabolizm podupada, czujemy się ospali, przemęczeni, mniej skoncentrowani.

Zacznij od diety

Podstawą do prawidłowego funkcjonowania organizmu jest właściwa i zdrowa dieta. Spożywając posiłki powinniśmy ograniczyć przyjmowanie cukrów prostych oraz węglowodanów. W zamian za to sięgajmy po produkty bogate w błonnik oraz białko, które pozytywnie wpływają na procesy metaboliczne. Ważne są również przyprawy – za najlepsze dla poprawy metabolizmu uważa się imbir oraz ostrzejsze przyprawy np. papryczki chili.

Nie bez znaczenia jest także regularność przyjmowanych posiłków. Powinniśmy zjadać około pięciu posiłków dziennie w regularnych odstępach czasu. Przyjmuje się, że najlepiej organizm funkcjonuje, gdy przerwy są nie dłuższe niż 2-3 godziny. Nie możemy pomijać żadnego z posiłków. Wiele osób wychodzi z domu bez śniadania, co jest błędem. Takie zachowanie, na dłuższą metę, prowadzi do spowolnienia metabolizmu.

Po jakie produkty zatem powinniśmy sięgać? Szczególnie po warzywa i owoce, a także produkty zbożowe pełnoziarniste zawierające węglowodany złożone, błonnik oraz składniki mineralne, mleko, jogurty oraz kefir. Unikajmy żywności przetworzonej, cukru i słodyczy.

Uzupełnij dietę kwasami tłuszczowymi omega

Niedobory kwasów tłuszczowych omega 3,6 i 9 mogą prowadzić do przykrych konsekwencji dla naszego organizmu m.in. do częstych skurczy czy kruchości paznokci. Kwasy tłuszczowe wpływają na prawidłowe funkcjonowanie organizmu, dlatego warto uwzględnić je w swojej diecie.

Sięgnij po suplement diety EstroVita! Jako jedyny preparat na rynku posiada najwyższą skoncentrowaną zawartość kwasów tłuszczowych omega-3,- 6,-9, które zostały wyizolowane z unikalnej mieszaniny aż czterech olejów roślinnych (oleju lnianego, oleju z wiesiołka, oleju z ogórecznika, oleju z czarnej porzeczki). EstroVita zawiera ultraczystą formę kwasów tłuszczowych z grupy omega w postaci estrów etylowych, które zapewniają znakomitą biodostępność i wysoką ich bioretencję w organizmie człowieka.

Codzienna dawka ruchu

Podczas podejmowania aktywności fizycznej zużywana jest większa ilość energii, co pobudza do pracy metabolizm. To jednak nie jedyna zaleta treningów – regularność ćwiczeń prowadzi do wzrostu tkanek mięśniowych. Co to oznacza? Mięśnie zużywają znacznie więcej energii niż tkanka tłuszczowa, zatem wniosek nasuwa się sam: im więcej mięśni, tym szybsza przemiana materii. Treningi jednak nie powinny być zbyt obciążające dla organizmu – prawidłowy dobór rytmu będzie tutaj kluczowy. Wystarczy podejmować umiarkowaną aktywność fizyczną.

Metabolizm jest indywidualną kwestią w dużej mierze zależną od naszego trybu życia. Spowolnionemu metabolizmowi można jednak pomóc i poprawić jego funkcjonowanie. Nie jest to aż tak trudne, jak mogłoby się wydawać! Wystarczy odpowiednia dieta czy umiarkowana aktywność fizyczna, które pomagają w poprawie przemiany materii. Efektem ubocznym będzie nie tylko dobre samopoczucie, ale i zgubienie kilku nadprogramowych kilogramów!