Jesień to pora roku, która jest w polskim klimacie umiarkowanym szczególnie bogata w warzywa i owoce. Zawarte w nich składniki właśnie wtedy są najbardziej wartościowe, dlatego warto po nie sięgać jak najczęściej.

 

Warzywa i owoce

 

Jesienne warzywa i owoce, takie jak dynie, cukinie, bakłażany, brokuły, kalarepy, papryki, winogrona, gruszki, śliwki, jabłka i inne, to prawdziwe bogactwo witamin. Szczególnie istotna jest rola witaminy C, która jest skutecznym wzmocnieniem dla organizmu w walce z infekcjami. Działa ona przeciwzapalnie, uszczelnia naczynia krwionośne oraz niszczy wolne rodniki. Zalecana dzienna jej dawka wynosi 75 miligramów. W suplementach diety, witaminę C często łączy się z rutyną, która zapobiega jej utlenianiu się. Naturalnym źródłem rutyny jest na przykład ziele gryki.

 

Witamina A jest dostępna we wszelkich tłustych produktach, takich jak tłuste ryby morskie, czy masło. W produktach roślinnych występujących jesienią, pojawia się ona w formie beta-karotenu. Znaleźć go można w warzywach i owocach o czerwonym lub pomarańczowym zabarwieniu. Witamina A wspomaga organizm w walce z wolnymi rodnikami i także wpływa na poprawę odporności. Ponadto zapewnia prawidłowe nawilżenie skóry i błon śluzowych.

 

Inne elementy

 

To oczywiście nie wszystkie witaminy, jakie znaleźć można w jesiennych owocach i warzywach. Pestki dyni są świetnym źródłem witaminy B. Bakłażan, czyli oberżyna to także źródło potasu, żelaza i wapnia, a brukselka – witaminy K. To widomy dowód, że jesień może być nie tylko urozmaicona pod względem kulinarnym, ale także bardzo zdrowa.

 

Żeby wzmocnić swoją odporność jesienią, ale także zadbać o całościową kondycję swojego organizmu, warto sięgać również po sprawdzone uzupełnienie codziennej diety. Suplement EstroVita posiada najwyższą na polskim rynku skoncentrowaną zawartość kwasów tłuszczowych Omega 3, 6 i 9. Preparat pokrywa 100% dziennego zapotrzebowania na wszystkie kwasy tłuszczowe z grupy omega dla całej rodziny. Pomaga również w utrzymaniu prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi oraz chroni komórki przed stresem oksydacyjnym. Nie należy jednak zapominać, że nie tylko jesienią warto dbać o udział nienasyconych kwasów tłuszczowych Omega w swojej diecie.