Najbardziej chyba błędnym podejściem do odchudzania jest myślenie, że im mniej kalorii, tym lepiej. Głodówka jest oczywiście metodą na błyskawiczne schudnięcie (a przede wszystkim na pozbycie się wody z organizmu), ale jest to schudnięcie niezdrowe dla organizmu, wręcz go wyniszczające. To także gwarancja na uzyskanie efektu jo-jo. Dlaczego na diecie trzeba jeść i to czasami nawet więcej niż wcześniej?

 

Dlaczego musisz jeść?

 

Diety propagujące jedzenie poniżej 1000 kalorii dziennie trudno jest nazwać racjonalnymi. Za każdym razem dokładna ilość kalorii powinna być dobierana do konkretnej sytuacji: płci, wieku, rodzaju pracy i poziomu aktywności fizycznej.

Ustalona ilość kalorii musi być przede wszystkim mądrze rozłożona. Pomyśl o tym, czym najesz się bardziej – sporą porcją warzyw gotowanych na parze, czy jednym ciasteczkiem? Tymczasem może się okazać, że mają one tyle samo kalorii.

Rozłożenie posiłków w ciągu dnia zapobiegnie pojawieniu się napadów olbrzymiego głodu, w trakcie których łatwiej jest zgrzeszyć i sięgnąć po produkty zakazane. Regularne jedzenie wpływa pozytywnie na metabolizm. Organizm powoli uczy się, że nie musi magazynować zapasów na „gorsze czasy”. Dlatego łatwiej jest spalać kalorie na bieżąco.

Tym, co jest równie ważne, jest siła. Nie ma się co oszukiwać – bez jedzenia organizm jest osłabiony. Z pewnością będzie się bronił przed jakimkolwiek wysiłkiem, nie może więc być mowy o aktywności sportowej. Zbyt mała ilość jedzenia to także prosta droga do anemii, zawrotów głowy i innych niepokojących objawów, takich jak zasłabnięcia.

 

Jedz dużo, ale mądrze

 

Proces odchudzania to przede wszystkim sięganie po produkty pełnowartościowe, zawierające wiele składników odżywczych. Dzięki temu organizm będzie o wiele lepiej funkcjonował. Wpłynie to na samopoczucie, a także na wygląd.