Joga to bardzo zalecana i modna forma aktywności fizycznej. Pozwala na uspokojenie nerwów, a prawidłowo wykonywane ćwiczenia mają zbawienny wpływ na stan kręgosłupa i stawów.

 

Jeśli jesteś nowicjuszem w jodze, istnieją pewne pozycje, które są niezbędne, abyś mógł się uczyć kolejnych, a także, abyś czuł się komfortowo na zajęciach lub ćwicząc samodzielnie w domu.

 

Nie jest łatwo opisać wszystko, co dotyczy jogi dla początkujących, ponieważ w praktyce jogi znajduje się ponad 300 pozycji. Jednocześnie te pozycje można zacząć wykonywać od podstawowej ścieżki. W trakcie robienia każdej pozycji, powinno się być w stanie wykonać około 5-10 oddechów. Na początku nie każdą pozycję wykonuje się idealnie. Ważne jest, aby zawsze słuchać swojego ciała i nie robić nic wbrew niemu.

 

Pozycje jogi wykonywane prawidłowo nie powinny stanowić dla Ciebie dużego wysiłku. Ćwiczenia muszą przynosić Ci radość! Postaw przede wszystkim na ich jak najlepsze wykonywanie. Dopiero później myśl o pogłębianiu pozycji i pokonywaniu swoich barier.

 

Przed wybraniem właściwej szkoły jogi wybierz cel, któremu ma to służyć. Poszczególne odmiany jogi dość znacząco się od siebie różnią. Niektóre to intensywne ćwiczenia fizyczne, inne natomiast służą zmniejszeniu stresu, leczeniu kontuzji i chorób. Są to główne trzy ścieżki, którymi podążać można podczas praktykowania jogi, mające na celu zwiększenie siły, elastyczności i wytrzymałości.

 

Ważne jest skompletowanie podstawowych akcesoriów. Minimum to mata do jogi oraz wygodny, elastyczny strój. Przydadzą się także klocki, wałki, paski, koce i linki, ale to sprzęt dla bardziej zaawansowanych.

 

Pamiętaj o regularności. Praktykowanie jogi zacznij od 1 do maksymalnie 3 sesji tygodniowo i sprawdzaj, jak na nie reaguje Twój organizm. Joga to przede wszystkim mnóstwo radości i nie powinnaś o tym zapominać. Pierwsze efekty może nie będą bardzo spektakularne, ale już niedługo poczujesz efekty. Dodatkowo odmian jogi jest tak dużo, że trudno jest tutaj o nudę.