Potrzebujesz dodatkowej porcji energii? W takim razie sięgnij po napoje energetyczne, ale uwaga, niekoniecznie ze sklepowej półki.

 

Napój cytrusowo-kokosowy

 

Składniki:

Pół szklanki wody kokosowej, pół szklanki mleka, pół dojrzałego banana, pół pomarańczy.

Wszystkie składniki zblenduj w blenderze na gładko.

Banany i potas to dobre źródła potasu, który jest idealny dla metabolizmu i jednocześnie dodaje energii. Dodatek pomarańczy dodaje wiele witaminy C, która wzmacnia organizm.

 

Napój jagodowo-cytrusowy

 

Składniki:

Szklanka wody, szklanka mieszanki jagód oraz owoców leśnych (maliny, jeżyny, porzeczki, borówki, jagody goji), sok wyciśnięty z jednej limonki, 4-5 listków mięty.

Owoce razem z sokiem z limonki, wodą oraz miętą należy zmiksować przy użyciu blendera. W celu uzyskania gładszej konsystencji, całość można przecedzić.

Jagody to źródło cukrów, które nie powoduje gwałtownego skoku poziomu glukozy.

 

Napój matcha

 

Składniki:

Szklanka wody, łyżeczka miodu, dwie łyżeczki proszku matcha, sok wyciśnięty z jednej limonki.

Wszystkie składniki zmiksuj w blenderze.

Proszek matcha jest produkowany z liści zielonej herbaty. W swoim składzie zawiera on zarówno kofeinę, jak również L-teaninę. Oba te składniki mają działanie pobudzające. Dodatkowo taki napój to źródło przeciwutleniaczy.