Menopauza to trudny czas w życiu każdej kobiety. Zmiany hormonalne powodują różnego rodzaju dolegliwości. Wśród częstych objawów menopauzy wyróżnić można na przykład uderzenia gorąca, nocne poty, rozdrażnienie. Zamiast sięgać po hormonalną terapię zastępczą, można sobie pomóc w naturalny sposób.

 

Ćwiczenia

 

W okresie menopauzy nie należy zapominać o ćwiczeniach fizycznych. Dzięki temu zapobiega się nie tylko nadwadze, ale także wzmacnia kości. W tym czasie dużym zagrożeniem jest osteoporoza. Dlatego w diecie nie powinno zabraknąć wapnia.

 

Wzmocnienie mózgu

 

Mózg ciężko znosi okres menopauzy. Aby mu nieco pomóc, należy zatroszczyć się o dostarczenie mu odpowiednich składników odżywczych. Na problemy z zapamiętywaniem i koncentracją pomoże picie zielonej herbaty, spożywanie orzechów, brzoskwiń, borówek, a także kapusty i brukselki.

 

Lignany lniane

 

W lnie zawarte są lignany lniane, czyli hormony roślinne. Stanowią one naturalną alternatywę dla hormonalnej terapii zastępczej. Len łagodzi więc objawy menopauzy ze względu na swoje bliskie powinowactwo z receptorami estrogenowymi. Mogą po niego sięgać kobiety, które nie powinny z przyczyn zdrowotnych korzystać z syntetycznych hormonów lub te, które szukają dodatkowego wsparcia. Gdzie można znaleźć skoncentrowany len? Między innymi w suplemencie diety EstroVita, który zawiera zbilansowaną dawkę oleju lnianego.

 

Uderzenia gorąca

 

Uderzenia gorąca są dokuczliwą przypadłością kobiet w trakcie menopauzy. Pomoże na nie sięganie po imbir, dziką różę, koniczynę i żeń-szeń. Lepiej wykorzystywać naturalne rośliny zamiast ich syntetycznych odpowiedników. Na poziom hormonów dobrze wpłyną także niektóre warzywa, na przykład koper, pietruszka oraz seler.