Każdy z nas kojarzy powiedzenie: „jak kula u nogi” – i choć nie kojarzy się ono z niczym dobrym, tak w treningu ta kula może być czasem bardzo pomocna. Mowa tutaj o obciążeniach zapinanych na rzep, które zakładane są na nadgarstki lub kostki w celu większego zaangażowania ciała do pracy, poszerzając przy tym wachlarz ćwiczeń, jakie jesteśmy w stanie wykonać. Wykorzystywane są zazwyczaj do ćwiczeń wzmacniających ciało.

Obciążniki te są sprzętem, który może być z powodzeniem używany nawet podczas ćwiczeń wykonywanych w domowym zaciszu. Dzięki swojej elastyczności z łatwością założymy je na przeguby nadgarstków i stawy skokowe. Sprzęt ten posiada zazwyczaj uniwersalny rozmiar, jednak różni się swoją wagą: możemy wyróżnić tutaj obciążniki od 0,5 kg do 2 kg. Wypełniane są zazwyczaj piaskiem, przez co doskonale dopasowują się do kształtu ciała – nie uwierają, nie wrzynają się.

Obciążniki na nadgarstki i kostki możemy wykorzystać w treningu cardio, funkcjonalnym czy też podczas joggingu. Za sprawą dodatkowego obciążenia nasze mięśnie angażowane są do cięższej pracy, co przekłada się na zwiększenie siły oraz zakres ruchów, to z kolei prowadzi do wzmocnienia danej partii mięśniowej.

Jak ćwiczyć z obciążeniami na kostkach i nadgarstkach?

Technika wykonywania ćwiczeń jest w tym przypadku dość istotna, ponieważ niewłaściwe wykonywanie ćwiczeń może prowadzić do poważnych kontuzji czy urazów. Szczególną uwagą należy się kierować podczas dynamicznych ćwiczeń – wyskoków czy podskoków, ponieważ możemy obciążyć kolana. Osoby początkujące powinny zatem zacząć swoją przygodę z obciążeniami jako formę treningu dodatkowego – wzmacniającego, którego dynamika jest powolna i spokojna.

Największą zaletą obciążników jest szeroka gama ćwiczeń – już samo unoszenie wyprostowanej nogi do boku może być wyzwaniem. Obciążniki zdadzą egzamin u osób, które poszukują nieco urozmaicenia domowego treningu, ale i u tych, którzy chcą jeszcze bardziej wzmocnić ciało i mięśnie czworogłowe, dwugłowe, pośladkowe, brzucha, grzbietu, klatki piersiowej, ramion. To jednak nie wszystko – dowiedziono, że trening oporowy wzmacnia także gęstość kości oraz jest jednym z kluczowych elementów wspomagania profilaktyki osteopenii i osteoporozy, ponieważ podczas tej aktywności fizycznej wspierane są procesy  kościotworzenia.

Nie zapomnij o diecie!

Tak jak przed każdym treningiem, również w przypadku ćwiczeń z obciążeniami musimy pamiętać o dokładnej rozgrzewce – pod żadnym pozorem nie powinniśmy jej pomijać! Nasze ciało powinno zostać odpowiednio przygotowane do zbliżającego się wysiłku fizycznego. Chcąc uzyskać jeszcze lepsze rezultaty, warto przestrzegać diety, która powinna składać się z dobrze zbilansowanych posiłków o właściwej dla nas kaloryczności. Warto zaprosić do swojej diety także kwasy tłuszczowe omega – będące jednym z bardzo ważnych elementów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

EstroVita MEN to suplement diety, zawierający kompleks ultraczystych, wysoce skoncentrowanych kwasów Omega-3,6,9 oraz unikatowego kwasu Omega-5, pochodzącego z owocu granatu, który wspiera organizm mężczyzn w każdym wieku. Unikalna kompozycja kwasów tłuszczowych omega pochodzenia roślinnego, witamin i przeciwutleniaczy dba o dobre samopoczucie i doskonałą formę mężczyzn. Olej z pestek dyni i jego składniki przyczyniają się do utrzymania zdrowych funkcji prostaty i pęcherza moczowego, a olej z czarnej do prawidłowego funkcjonowania mięśni i stawów. O zdrowe kości mężczyzn dbają zawarte w preparacie witaminy: D oraz K, a witamina E stanowi ochronę przed wolnymi rodnikami.

Obciążniki na nadgarstki i kostki to doskonała forma treningu dla osób, które poszukują czegoś nowego i niebanalnego – czegoś, co przyniesie pozytywne rezultaty. Taki trening znacznie bardziej zaangażuje mięsnie do pracy, a także podniesie intensywność wykonywanych ćwiczeń, co dla naszego organizmu stanie się niemałym wyzwaniem. Ważne jest, aby odpowiednio dopasować intensywność treningu do swoich możliwości, aby nie doszło do kontuzji, które mogą wykluczyć z treningu na długie tygodnie.