Jesień ma swoje skarby nie tylko pod postacią jarzębiny i kasztanów, ale także owoców i warzyw, które warto spożywać właśnie wtedy. Poznaj najważniejsze właściwości jesiennych delicji.

 

Orzechy włoskie

 

Orzechy włoskie są kaloryczne, ale zawarty w nich tłuszcz jest bardzo zdrowy, bo stanowią go wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Wspierają one obniżenie poziomu złego cholesterolu we krwi. Orzechy włoskie zawierają L-argininę, która powoduje rozszerzenie naczyń krwionośnych. Dzięki temu zapobiegają pojawieniu się chorób wieńcowych. Kwasy tłuszczowe nie tylko obniżają poziom złego cholesterolu, ale także mają działanie przeciwzakrzepowe. Kwas elagowy zawarty w orzechach podnosi odporność. W orzechach włoskich znajdują się również sterole roślinne, wpływające na działanie układu krążenia, a także koenzym Q10 dla pięknej skóry.

 

Winogrona

 

Winogrona jako jedne z niewielu owoców w swoim składzie mają jod, dzięki czemu wspomagają pracę tarczycy. Są to owoce zasadotwórcze, które wpływają na odkwaszenie organizmu. Znajduje się w nich potas, którego działanie koncentruje się wokół zachowania prawidłowej gospodarki wodno-elektrolitowej. Jego odpowiednia zawartość jest ważna ze względu na wyrównanie ciśnienia krwi i zabezpieczenie serca.

 

Gruszki

 

Pod skórką gruszki kryje się najwięcej potasu. Ten pierwiastek jest ważny dla gospodarki wodnej, a także mineralnej organizmu. Jego dostateczna ilość chroni serce przed wpływem zagrożeń wynikających ze zmian cywilizacyjnych. W tych jesiennych owocach znajduje się również wapń, fosfor, bor, sód, jod, magnez.

 

Nie zapominaj również o skarbie, po który sięgać możesz niezależnie od pory roku – suplemencie EstroVita. Kompozycję czterech olejów roślinnych spożywać możesz prosto z łyżeczki, ale także dodając ją do wielu potraw. Doskonale pasuje również do dań ze wskazanymi jesiennymi produktami.