Awokado ma konsystencję, która pozwala mu zastępować masło. Dzięki tej gładkości można na jego bazie wyczarować wiele różnorodnych past do pieczywa. Dodając do nich EstroVitę, zyskuje się przysmak, który zaspokaja dzienne zapotrzebowanie organizmu na niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe. Prezentujemy przepisy na dwie pasty z awokado – są one szybkie w przygotowaniu, pyszne i bardzo zdrowe.

 

Pasta guacamole

Składniki:

Jedno awokado (miękkie i dojrzałe), jeden ząbek czosnku, jedna łyżka oliwy extra virgin, jedna łyżeczka EstroVity, sok wyciśnięty z połowy limonki, odrobina świeżo zmielonego pieprzu, odrobina startej papryczki chilli, odrobina soli.

Przygotowanie:

Przygotowanie pasty rozpocznij od umycia awokado. Następnie przekrój je na pół, wyjmij pestkę i przy pomocy łyżeczki wyciągnij środek. Przełóż miąższ do miski i ugnieć go widelcem. Dodaj przeciśnięty przez praskę czosnek, a także oliwę z oliwek, EstroVitę oraz sok z limonki. Dopraw pastę chilli, pieprzem i solą do smaku.  Pastę powinno się zjeść szybko. Jeżeli chcesz ją przechowywać, włóż do miseczki pestkę awokado, zapobiegnie to ciemnieniu.

Pasta jajeczna

Składniki:

3 jajka ugotowane na twardo, pół ząbka czosnku, jedno dojrzałe, miękkie awokado, łyżeczka soku z cytryny, łyżeczka EstroVity, łyżeczka oliwy extra virgin, sól i pieprz do smaku, 3 listki kolendry.

Przygotowanie:

Ugotowane jajka obierz ze skorupki, a następnie posiekaj w kostkę i włóż do miseczki. Czosnek przeciśnij przez praskę i posól. Awokado umyj, wydrąż miąższ i przełóż do miski. Całość ugnieć widelcem. Dodaj sok z cytryny, EstroVitę, oliwę, przyprawy. Całość wymieszaj, dodaj posiekaną kolendrę. Pastę podawaj od razu.