Wrzesień nieodzownie kojarzy się z rozpoczęciem nowego roku szkolnego. Po upragnionych wakacjach przychodzi czas, kiedy kompletujemy książki, zeszyty i przybory będące podstawą wyposażenia szkolnego plecaka. To też moment, kiedy rodzice zastanawiają się, jak urozmaicić swoim pociechom drugie śniadanie w szkole. Wyzwanie jest szczególnie duże, gdy dziecko jest niejadkiem.

Drugie śniadanie do szkoły powinno być smaczne, zdrowe, pożywne, ale i atrakcyjne, by nasze dziecko z radością sięgało po śniadaniowe pudełko. Przyrządzany do szkoły posiłek jest bardzo ważny, ponieważ dzięki niemu nasza pociecha ma energię, ale i zwiększa się jego efektywność w nauce. To też bardzo ważny element wpływający na prawidłowy rozwój dziecka.

W szkolnych pudełkach zazwyczaj znajdują się kanapki, ponieważ są najprostsze i najszybsze do przygotowania. Warto jednak nieco urozmaicić dziecku drugie śniadanie – dzięki temu mamy pewność, że przyrządzone jedzenie zostanie zjedzone. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby trochę poeksperymentować – zastąpić monotonne kanapki tortillą lub mini pizzerinkami. Racuchy czy naleśniki? Czemu nie! Możemy wrzucić dziecku coś słodkiego, np. domowe babeczki lub ciasteczka – są zdecydowanie zdrowsze niż batonik kupiony gdzieś po drodze. Spytaj dziecko, co chciałoby zjeść – może ma ochotę na coś konkretnego?

Poniżej przedstawiamy kilka propozycji!

  • Rollsy z tortilli – doskonała alternatywa dla zwykłych kanapek. Do tortilli można wrzucić dowolne składniki, te, które dziecko lubi najbardziej. Może to być ogórek, pomidor, papryka, szynka, wędzony łosoś. Wybór jest szeroki!
  • Domowe pizzerinki – i tutaj ogranicza nas jedynie kuchenna wyobraźnia! Domowe pizzerinki są doskonałym sposobem na przemycenie dziecku warzyw.
  • Racuchy, naleśniki – to kolejna smaczna propozycja, którą pokocha niemal każde dziecko! Zarówno do racuchów, jak i naleśników możemy dodać owoce, ale i warzywa.
  • Sałatka – jedna z najprostszych i najszybszych form posiłku. Może to być sałatka z mięsem, tuńczykiem, makaronem lub ryżem; z warzywami lub owocami.
  • Domowe łakocie – jeśli Twoje dziecko lubi zajadać się słodkościami – zrób zdrowe ciasteczka lub babeczki! Czasem ich przygotowanie nie przekracza 30 minut, a są naprawdę smaczne i zaspokoją dziecięce podniebienie.

Nie zapomnij o napojach – najlepiej, gdyby była to woda mineralna, jednak można wyposażyć dziecko w świeży sok, do którego dodasz codzienną porcję zdrowia – EstroVita KIDS. To suplement diety stworzony z myślą o najmłodszych! EstroVita KIDS to produkt o najwyżej skoncentrowanej zawartości estrów etylowych roślinnych kwasów tłuszczowych omega-3,-6,-9, wzbogaconych witaminami, mi.in. witaminą D. Kwasy omega są nieocenionym uzupełnieniem diety dziecka. Roślinne niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT) z grupy omega powinny być dostarczane (z dietą) w okresie intensywnego wzrostu i rozwoju dzieci. Ponieważ trudno dostarczyć odpowiednią ich ilość wraz z codzienną dietą, należy wówczas sięgać po preparaty zawierające ultraczystą formę kwasów tłuszczowych z grupy omega w postaci estrów etylowych, które zapewniają znakomitą biodostępność i wysoką ich bioretencję w organizmie dziecka. EstroVita KIDS przeznaczony jest już dla dzieci powyżej trzeciego roku życia.

Drugie śniadanie do szkoły wcale nie musi być nudne – wystarczy trochę poeksperymentować, by sprostać jedzeniowym oczekiwaniom naszej pociechy!