Dietetycy zalecają, aby w ciągu dnia spożywać minimum pięć niedużych posiłków. Dla organizmu duże znaczenie ma fakt, aby pomiędzy kolejnymi potrawami były nie większe niż trzy-czterogodzinne odstępstwa czasowe. Taki sposób odżywiania to klucz do zgrabnej sylwetki.

Wiele osób twierdzi, że jedząc mniej i ograniczając liczbę posiłków, schudną. Jest to niestety tylko część prawdy. Krótkotrwałe głodówki są skuteczne, ale… na krótko. Dość szybko po nich następuje efekt jo-jo. Nadmierne przerwy pomiędzy kolejnymi porcjami jedzenia sprawiają, że tkanka tłuszczowa jeszcze intensywniej jest odkładana, magazynowana „na gorsze czasy”. Nie należy także żywić się na zapas. Funkcjonalność organizmu powoduje, że nadmiar energii jest raczej magazynowany, niż zużywany w większej ilości.

Regularne zjadanie śniadań wpływa na nastrój! To zastrzyk energii na samym początku dnia, dzięki któremu o wiele łatwiej jest podołać codziennym wyzwaniom. Taki posiłek musi być jednak zbilansowany. Najlepiej, jeżeli w jego skład wchodzą węglowodany złożone, odrobina białka oraz warzywa i owoce, odpowiedzialne za dostarczenie organizmowi witamin i minerałów.

 

Regularnie spożywane posiłki chronią organizm przed spadkami cukru we krwi. To właśnie takie spadki są odpowiedzialne za napady głodu, osłabienie, złe samopoczucie. Jedząc o stałych porach zapobiegasz takim sytuacjom. Dodatkowo regularnie dostarczane porcje energii wpłyną pozytywnie na pracę mózgu. Stopniowo uwalniany cukier zasili ten organ. Dzięki temu będzie ci się lepiej myślało, obędzie się bez problemów z pamięcią i koncentracją. Praca będzie bardziej produktywna.

 

Dla figury największym niebezpieczeństwem są przegryzki pomiędzy posiłkami. Najczęściej nie mają one wartości odżywczej, dostarczają jedynie pustych kalorii. W sytuacji poczucia głodu, zamiast sięgać po batonika lub danie instant, dużo lepszym pomysłem jest zjedzenie bardziej sycącego, pełnowartościowego posiłku. Może to być na przykład kanapka przygotowana na bazie pełnoziarnistego pieczywa, z plasterkiem chudej wędliny drobiowej lub z twarożkiem, i oczywiście w towarzystwie jakiegoś warzywa.

 

Jedzenie mniejszych posiłków, za to częściej najlepiej wpłynie na szczupły wygląd, ale także na poprawę samopoczucia. Regularność dostarczania energii organizmowi przyczyni się do wzrostu produktywności i do lepszej pracy całego ciała.