Chodzenie do sauny to sposób na spędzanie wolnego głównie przez mieszkańców Skandynawii. Tymczasem również w Polsce coraz więcej osób lubi się rozgrzać w ciepłej parze. Nie jest do tego potrzebne posiadanie przydomowej sauny. Taką atrakcję zapewnia większość basenów, a także wiele klubów sportowych, czy siłowni.

 

Rodzajów sauny jest bardzo wiele. Wśród nich wyróżnić można suchą, mokrą, parową i najbardziej nowoczesną – na podczerwień. Korzyści z jej stosowania są bardzo różnorodne. Przede wszystkim korzystanie z niej poprawia krążenie. Pomaga również w poprawie odporności organizmu. Dzięki wypacaniu się, przez skórę usuwanych jest mnóstwo toksyn. Osoby, które nie odmawiają sobie tej przyjemności, cieszą się gładszą, bardziej świeżą skórą.

 

Jednakże są pewne ograniczenia w korzystaniu z sauny. Przede wszystkim ostrożnie do niej powinny podchodzić osoby, które już cierpią z powodu infekcji, ponieważ może ona dodatkowo osłabiać organizm. Bezwzględnie unikać jej powinny również osoby, które mają problemy z sercem, nowotwory, choroby nerek i oczu. Nie jest odpowiednia dla kobiet w trakcie menstruacji, w ciąży i karmiących piersią.

 

Sauna to przede wszystkim profilaktyka, która przeznaczona jest dla osób zdrowych. To świetny sposób na hartowanie organizmu, zwłaszcza w przypadku jej prawidłowego wykorzystywania, kiedy po wygrzaniu się w jej wnętrzu należy szybko zanurzyć się w bardzo zimnej wodzie.

 

Korzyści z korzystania z sauny

 

Kiedy aura za oknem nie rozpieszcza, sauna pozwala na intensywne rozgrzanie organizmu, na poczucie się jak na wakacjach w egzotycznym kraju. Po wyjściu z niej skóra jest intensywnie czerwona, ponieważ poszerzają się naczynia krwionośne. Dzięki temu całe ciało jest lepiej dokrwione, serce przyśpiesza swoją pracę. Inną zaletą sauny jest jej wpływ na przyśpieszenie metabolizmu. Dodatkowo pozwala na intensywne usuwanie toksyn, co także jest wskazane w trakcie diety. Należy jednak pamiętać, że po wyjściu z niej pojawić się może uczucie głodu, dlatego zawczasu przygotuj jakąś zdrową przekąskę.

 

Sauna parowa, czyli łaźnia rzymska to najbardziej odpowiedni i bezpieczny typ dla każdej osoby, która dotychczas nie korzystała z sauny. Temperatura nie jest bardzo wysoka, a jednocześnie duża wilgotność nie sprawia dyskomfortu w trakcie oddychania. Na początek wybierz właśnie ją.