Wizja chodzenia na siłownię do klubu fitness od razu Cię zniechęca? Nie masz czasu na dalekie dojazdy, lubisz ćwiczyć o nietypowej porze albo na własnych zasadach? W takim razie urządź sobie siłownię w domu!

 

Siłownia w domu – niezbędny sprzęt

W celu urządzenia domowej siłowni musisz przede wszystkim wyznaczyć na nią miejsce. W tym celu nie trzeba mieć od razu całego wolnego poddasza. Wiele osób urządza taką mini siłownię nawet w garażu, w większej łazience, a nawet sypialni.

Przed zakupem sprzętów weź pod uwagę, że jest to spory koszt. Dlatego dopasuj odpowiedni sprzęt do swoich rzeczywistych potrzeb. Potrzebne Ci będą niewątpliwie urządzenia do treningu aerobowego. Są to rowerek treningowy, orbitrek magnetyczny, stepper albo bieżnia elektryczna. Te urządzenia posłużą do wykonywania rozgrzewki. Przydadzą się także do ćwiczeń ogólnokondycyjnych oraz rzeźbiących dolne partie ciała.

Druga grupa sprzętów potrzebnych w domowej siłowni to urządzenia do ćwiczeń kulturystycznych. Przede wszystkim jest to atlas oraz ciężarki do podnoszenia. Pozwalają one na wyrzeźbienie poszczególnych partii ciała.

 

Siłownia w domu – zalety

Siłownia w swoim własnym domu ma sporo zalet. Przede wszystkim cały niezbędny sprzęt jest pod ręką i dostępny w każdej chwili. Nie musisz pakować torby na trening i walczyć ze sobą, zwłaszcza jesienią i zimą, kiedy wieczorami najchętniej nie wychodziłoby się z domu. Kupując sprzęt, Ty i Twoja rodzina możecie użytkować go przez wiele lat, nie wydając przy okazji pieniędzy na drogie karnety na siłownię. Warto przemnożyć te koszty. Twój sprzęt jest zawsze wolny i gotowy do ćwiczeń, a Ty możesz samodzielnie, w swoim tempie realizować swój plan treningowy. Wiele osób nie lubi atmosfery panującej w ogólnodostępnych siłowniach. W domu jesteś sama, masz ciszę, nie musisz przesadnie dbać o swój wygląd, a po skończonym treningu od razu wykąpiesz się we własnej łazience.

Warto jednak podkreślić, że domowa siłownia jest przeznaczona dla osób, które mają już pewne doświadczenie z ćwiczeniami, zwłaszcza siłowymi i wiedzą jak prawidłowo je wykonywać By nie popełniać błędów, na początku warto skorzystać z porad specjalisty – zanim rozpoczniesz domowe treningi, skonsultuj się z dobrym trenerem. Jeśli obawiasz się, że Twój stan zdrowia nie pozwala na trening wszystkich partii ciała, wszelkie wątpliwości rozwieje lekarz rodzinny.