Rano zbierasz się do pracy w biegu, nie jedząc porządnego posiłku albo zastępując go wyłącznie kawą? To duży błąd, ponieważ śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Przede wszystkim jest to jedyny posiłek, który zostanie w całości spalony przez organizm i to nawet pomimo znikomej aktywności fizycznej.

 

Dobrze skomponowane śniadanie powinno składać się z węglowodanów złożonych. To elementy powoli przyswajane przez organizm, które zapewniają uczucie sytości na naprawdę długi czas. Innymi elementami jest budulcowe białko. Nie można zapomnieć o warzywach i owocach, to w końcu one są skarbnicą witamin i minerałów, niezbędnych dla prawidłowej pracy organizmu.

 

Nie jest dobrym wyborem sięganie po słodycze na śniadanie. Dotyczy to nie tylko czekolady, ale również popularnych płatków śniadaniowych oraz cytrusów. Szklankę soku pomarańczowego lepiej jest wypić później, kiedy żołądek jest lepiej rozbudzony i świetnie poradzi sobie z kwasami.

 

Zjedzenie solidnego śniadania poprawi twój nastrój na resztę dnia. Przede wszystkim dostaniesz zastrzyk energii do działania. Ale oczywiście dotyczy to tylko produktu zbilansowanego. Ten posiłek ma znaczenie zwłaszcza dla osób chcących zrzucić kilka nadprogramowych kilogramów. Dzięki niemu wyeliminujesz zgubne w konsekwencjach podjadanie pomiędzy posiłkami. Śniadanie podkręca metabolizm, który po całej nocy głodówki jest bardziej opieszały. Nie znaczy to oczywiście, że jednym posiłkiem powinno się dostarczać organizmowi kalorii na cały dzień. Wczesna pora nie jest żadnym wytłumaczeniem dla objadania się. Całe dzienne menu powinno być dobrze rozplanowane.

 

Regulacja łaknienia na resztę dnia ma niebagatelne znaczenie w odniesieniu do zapobiegania pojawieniu się cukrzycy typu 2, związanego z nadmiernym poziomem glukozy we krwi. Naukowcy z Uniwersytetu Harvarda dowiedli, że regularne, zdrowe śniadania redukują ryzyko wystąpienia chorób serca aż o 27%. Te kilkadziesiąt procent może zaważyć na życiu w zdrowiu lub zmaganiu się z niebezpieczną chorobą.

 

Poza śniadaniem, nie wolno zapominać także o drugim śniadaniu, które spożywa się po 3-4 godzinach. Takie odstępy pozwalają na zachowanie właściwego metabolizmu i zapobiegają nastaniu momentów wilczego głodu. Smacznego!:)