W okresie jesienno-zimowym, kiedy panująca za oknem aura nie napawa optymizmem, a nasza odporność zostaje wystawiona na próbę, ciężko uniknąć infekcji czy przeziębień. Dużo jednak zależy od zdrowych nawyków żywieniowych i odpowiedniej suplementacji. Z infekcjami najlepiej radzić sobie poprzez wzmocnienie odporności. Poniżej przedstawiamy kilka sposób na to, jak uniknąć przeziębienia.

  • W chłodniejsze dni najlepiej ubierać się na „cebulkę” – wówczas znacznie łatwej coś zdjąć, jeśli jest nam za gorąco, lub zarzucić bluzę, kiedy jest zimniej. Ważne, aby nie dopuścić do przegrzania lub wyziębienia organizmu.
  • Odpowiednia dawka ruchu, szczególnie na świeżym powietrzu wzmacnia organizm. Możemy wybrać się na spacer – absolutne minimum, które w zupełności wystarczy.
  • Jeśli wróciliśmy do domu i jest nam zimno, świetnie sprawdzi się gorąca herbata z miodem. Miód, nazywany również naturalnym antybiotykiem, ma właściwości antybakteryjne i świetnie sobie z nimi radzi.
  • Wprowadź do menu owoce i warzywa, które zawierają dużo witaminy C i E. Do takich produktów możemy zaliczyć: pomarańcze, kiwi, brokułu, kukurydzę, sałatę i paprykę. Osłabionemu organizmowi dobrze zrobi większa dawka magnezu, którego źródło można znaleźć m.in. w orzechach. Warto wprowadzić do swojego menu także czosnek, który niszczy drobnoustroje i ma właściwości odkażające. Nie zapominajmy również o dodatkowej suplementacji witaminami i kwasami tłuszczowymi. EstroVita jako jedyny preparat na rynku posiada najwyższą skoncentrowaną zawartość kwasów tłuszczowych omega-3,- 6,-9, które zostały wyizolowane z unikalnej mieszaniny aż czterech olejów roślinnych (oleju lnianego, oleju z wiesiołka, oleju z ogórecznika, oleju z czarnej porzeczki). EstroVita zawiera ultraczystą formę kwasów tłuszczowych z grupy omega w postaci estrów etylowych, które zapewniają znakomitą biodostępność i wysoką ich bioretencję w organizmie człowieka. Omega-3 (kwas α-linolenowy) – pomaga w utrzymaniu prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi. Witamina E – pomaga w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym. 1 łyżeczka (5 ml) dostarcza 100% dziennego zapotrzebowania na wszystkie kwasy z grupy omega.
  • W okresie jesienno-zimowym szczególną uwagę należ zwrócić na odpowiednie nawodnienie organizmu. Wysuszona błona śluzowa w gardle i nosie podatna jest na ataki wirusów. Najlepiej pić dużo wody, soków, herbat.
  • Nie możemy zapominać o wietrzeniu pomieszczeń w których przebywamy oraz zadbać o ich odpowiednie nawilżenie.
  • Choć nie jest to łatwe, powinniśmy zredukować do minimum stres i przepracowanie, wpływające na osłabienie organizmu.

Jak radzić sobie z infekcjami domowymi sposobami?

Bardzo ważny jest wypoczynek – ciągła praca, forsowanie się czy niedosypianie może tylko zaostrzyć rozwijające się stany zapalne. Jeśli nie czujemy się na siłach warto zostać w domu i odpocząć, wówczas znacznie łatwiej i szybciej wrócimy do zdrowia. Unikniemy również wielu powikłań wynikających ze stanów chorobowych.

Jeśli jednak nie udało się uniknąć infekcji, musimy zadbać o odpowiednią wilgotność i temperaturę pomieszczenia, w którym przebywamy. Optymalną temperaturą jest 20-21 stopni C. Nie możemy zapomnieć o wcześniej wspomnianym nawodnieniu organizmu oraz dużej dawce witamin. Najlepiej sprawdzi się imbir, miód czy cytryna. Jeśli podczas choroby pojawia się gorączka – niezwłocznie powinniśmy zgłosić się do lekarza. Może się okazać, że leczenie farmakologiczne będzie konieczne do powrotu do zdrowia.

Pamiętajmy, aby nie bagatelizować objawów choroby – nieleczona może nieść za sobą wiele poważnych konsekwencji dla naszego zdrowia.