Synbiotyki dostępne są w każdym sklepie spożywczym albo nawet w warzywniaku. Takie naturalne preparaty z pewnością warto jest włączać do swojej codziennej diety. Ich działanie koncentruje się na poprawie funkcjonowania całego układu  trawiennego, dzięki rozmnożeniu się prawidłowych bakterii wchodzących w skład jego naturalnej flory bakteryjnej.

 

Co to jest synbiotyk?

 

Mianem synbiotyku określa się połączenie probiotyku (szczepu bakterii Lactobacillus lub Bifidobacterium) z prebiotykiem, a więc składnikiem pobudzającym rozwój, a także aktywność bakterii jelitowych.

Wśród naturalnych synbiotyków można wymienić przede wszystkim jogurt naturalny. Uwaga, ze sklepowej półki warto jest brać te jego rodzaje, których skład jest najkrótszy. To gwarancja, że wśród składników nie znalazły się żadne niepożądane elementy. Jogurt połączony z dodatkiem na przykład warzywnym to znakomity sposób na uzupełnienie prawidłowej flory bakteryjnej. Także inne produkty mleczne warte są polecenia, na przykład maślanka. Dobre firmy podają na opakowaniu ile i jakich szczepów bakterii użyto do produkcji.

Inne synbiotyki po jakie warto sięgać, to wszelkiego typu kiszonki. Ogórki lub kapusta kiszona mają w swoim składzie pożyteczny kwas mlekowy, wspomagający prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego. Z tego samego powodu warto jest również pić kwas chlebowy.

 

Kiedy warto sięgać po synbiotyki?

 

Po synbiotyki sięgać powinny osoby przewlekle chore, z obniżoną odpornością, a także w trakcie i po terapii antybiotykami. Na ich niedobory narażone są osoby nadużywające alkoholu, palące papierosy, narażone na przewlekły stres oraz stosujące antykoncepcję hormonalną.