Fit szarlotka to doskonały pomysł na zdrowszą alternatywę dla klasycznych wypieków. Aby ją przygotować, nie potrzebujesz wielu składników, jest prosta i szybka, idealna jeżeli nagle poczujesz ochotę na coś słodkiego albo spodziewasz się gości, którzy dbają o linię.

Składniki:

130 gram zmielonych płatków owsianych („górskich”); 2 łyżki dowolnych otrębów; 80 gram mąki z pełnego przemiału; 2 łyżki ulubionego miodu; 50 gram oleju kokosowego; 1 łyżeczka proszku do pieczenia; 1 całe jajko; cynamon do smaku; 1,5 kilograma jabłek typu reneta.

Przygotowanie:

Przygotowanie rozpocznij od zmielenia płatków owsianych na pył przy pomocy na przykład blendera. Dodaj do nich resztę składników (poza jabłkami) i uformuj typowe ciasto kruche, które następnie schłódź w lodówce przez kwadrans. Równocześnie obierz wszystkie jabłka i zetrzyj je na drobnej tarce. Duś chwilę pod przykryciem, doprawiając je cynamonem. Koniecznie spróbuj owoców, bo być może wymagać będą odrobiny dosłodzenia.

Ciasto wyjmij z lodówki i podziel na dwie równe części. Obie rozwałkuj do takich samych wymiarów. Pierwszy płat przełóż do foremki (sprawdzi się keksówka), przykryj go masą jabłek i drugim płatem. Rozgrzej piekarnik do 180 stopni i piecz ciasto przez około pół godziny, grzanie góra i dół, aż się zarumieni.
Smacznego!