Wiosna to świetny moment na to, aby pomyśleć o sobie i powziąć kilka zdrowych postanowień. Dzięki temu nie tylko poprawisz swoją sylwetkę przed zbliżającym się latem, ale także zadbasz o swoje zdrowie i pozytywne samopoczucie.

 

Zdrowa dieta

 

Zacznij od prawidłowego sposobu odżywiania się, ponieważ to jest tak naprawdę klucz do sukcesu. Specjaliście szacują, że dieta to aż 70% sukcesu w drodze do zmniejszenia obwodów swojego ciała. Tylko 30% zajmuje aktywność fizyczna.

Wprowadź przede wszystkim więcej warzyw, szczególnie w wersji surowej oraz gotowanej na parze. Ogranicz przy tym stosowanie soli. Dzięki temu poczujesz prawdziwy ich smak i docenisz tę różnorodność. Nic nie stanie się również wówczas, jeżeli zminimalizujesz ilość zjadanego mięsa i ograniczysz się do na przykład 3 mięsnych obiadów w tygodniu. Dodatkowy jeden dzień przeznacz na spożywanie ryb, zwłaszcza tych występujących lokalnie. Wprowadź do swojej diety także zdrowe suplementy. Przykładem jest EstroVita, czyli kompleks czterech olejów roślinnych o wszechstronnym działaniu.

 

Więcej wody

 

Czy wiesz, że prawdopodobnie Twój organizm jest odwodniony? Zdrowy człowiek powinien wypijać około 2,5 litra płynów dziennie. Twoje picie ogranicza się do kawy i ewentualnie słodkiego napoju gazowanego? To zdecydowanie zły nawyk. Na wiosnę zadbaj o to, aby butelka lub modny słoik z wodą znalazły się w zasięgu Twojej dłoni zwłaszcza w trakcie pracy. Pamiętaj także o wypiciu szklanki wody z cytryną na czczo każdego dnia. Twoja skóra przestanie być wówczas szara i zmęczona, lepiej się poczujesz, zminimalizujesz puchnięcie przede wszystkim nóg, które ma związek z zatrzymywaniem się wody w organizmie.

 

Więcej ruchu

 

Sport nie jest Twoją ulubioną formą spędzania wolnego czasu? Najwyższy czas to zmienić. Oczywiście nie chodzi o to, aby od razu kupować karnet na siłownię i chodzić na nią pięć razy w tygodniu lub zacząć trenować do maratonu, ale o to, by ruch stał się stałym elementem Twojego rozkładu dnia. Ćwicz podczas codziennej krzątaniny (przysiady lub wykroki w trakcie ścierania kurzu?), staraj się chodzić wszędzie na piechotę, odnów swoją przyjaźń z rowerem, kup sobie rolki albo hulajnogę i zaproponuj całej rodzinie dawkę ruchu. Postanowienie zacznij od małych kroków. Na przykład półgodzinny spacer dwa razy w tygodniu. Szybko zauważysz, że to przestaje Ci wystarczać i czerpiesz coraz więcej przyjemności z aktywności.