Czy wiesz, ile kroków robisz w ciągu jednego dnia? Okazuje się, że większość Polaków nie osiąga wyniku nawet 5000. Tymczasem uznaje się, że osoba dziennie wykonująca między 5000 a 75000 kroków jest średnio aktywna fizycznie. Dopiero po przekroczeniu granicy 7500 kroków, uznać ją można za osobę aktywną. 10 000 kroków dziennie jest przez ekspertów uznawane za najbardziej korzystne dla zdrowia i urody.

 

Co najważniejsze, osiągnięcie takiej aktywności wcale nie jest trudne. Przeciętnie człowiek chodzi z prędkością 5 kilometrów na godzinę. To tempo raczej marszu, niż powolnego spacerowania, ale z pewnością jest do osiągnięcia przez niemal każdego bez ograniczeń ruchowych. Wynika z tego, że tylko godzina takiego chodzenia zapewnia niezbędną ilość kroków w ciągu dnia. Nie brzmi to wcale przerażająco.

 

Jak zwiększyć liczbę kroków w ciągu dnia?

 

Codzienny limit można osiągnąć nie poświęcając mu nawet wiele uwagi. W końcu każdy kręci się po domu, idzie na przystanek, czy do sklepu. Zamiast więc jechać gdzieś niedaleko samochodem, wystarczy się tam przejść. Może spróbujesz wysiąść z autobusu do pracy przystanek lub dwa wcześniej? Pokonanie tego dystansu zajmie Ci nie więcej niż 10-15 minut, a korzyści dla zdrowia będą naprawdę odczuwalne. Do mieszkania, zamiast jechać windą, lepiej jest wejść po schodach.

 

Chcesz mieć pewność, że Twój dzienny limit kroków się zgadza? Możesz kupić krokomierz, ale nie oszukujmy się, to dodatkowy sprzęt o którym trzeba pamiętać. Współczesne aplikacje dostępne na telefon także świetnie sobie poradzą z tą rolą. W końcu smartfona najczęściej masz ze sobą, a on niezauważalnie mierzy kroki. Wieczorem zauważysz, że brakuje Ci nieco do dziennej dawki? W takim razie od razu wyjdź na krótki spacer po osiedlu, zabierając ze sobą na przykład psa.

 

Zasada 10 000 kroków dziennie to wstęp do zwiększenia swojej codziennej aktywności fizycznej. Jest polecana wszystkim osobom, które nie mają czasu na wykonywanie specjalnych ćwiczeń i regularne uprawianie sportu. Codzienne dystanse pokonywane na nogach są w zasadzie nieodczuwalne. Jeżeli chodzenie na piechotę wejdzie Ci w nawyk, zapomnisz nawet o liczeniu kroków. To stanie się nieodłącznym elementem Twojej codzienności. Chodzenie poprawi ogólną kondycję organizmu, obniży ciśnienie krwi i poziom cholesterolu, sprawi, że Twoja talia stanie się szczuplejsza, a nogi smuklejsze.