Sklepowe półki nie ułatwiają zadania współczesnym rodzicom, którzy chcą zatroszczyć się o zdrowie swoich pociech. Trudno konkurować z kolorowymi żelkami, chipsami i jajkami z czekolady. W nierównej walce rodzic zawsze będzie stał na pozycji przegranej. Na pewno? A może jednak są sposoby na to, by dziecko wybrało zdrowy deser?

 

Rafaello z czekoladą

 

Szklankę kaszy jaglanej, uprzednio wypłukanej w zimnej wodzie oraz 500 gr płatków migdałowych gotujemy w litrze mleka kokosowego na małym ogniu, mieszając co jakiś czas, aby zawartość nie przypaliła się. Kasza powinna wchłonąć całe mleko. Następnie odstawiamy do wystygnięcia. W tym czasie rozpuszczamy w rondelku gorzką czekoladę (70% kakao). Kaszę przekładamy do salaterek, a następnie polewamy czekoladą. Wierzch ozdabiamy migdałami i orzechami i pozostawiamy do stężenia.

 

Chipsy z jarmużu

 

Bardzo prosta i zadziwiająco smaczna przekąska, doskonała podczas seansu filmowego, czy wizyty kolegów z klasy. Liście świeżego jarmużu układamy na folii do pieczenia. Posypujemy solą i papryką w proszku, a następnie skraplamy oliwą z oliwek. Wstawiamy do rozgrzanego (160 stopni) piekarnika na 10 minut. Po ostygnięciu przesypujemy do miski i możemy chrupać!

 

Ciągutki w wiórkach kokosowych

 

Jeśli Twoje dziecko przepada za cukierkami, ten deser może wcinać śmiało, bowiem zwiększa on odporność, poprawia wzrok, pracę jelit i koncentrację. W roztopionej gorzkiej czekoladzie zanurzamy suszone daktyle. Następnie każdy wyciągamy i obtaczamy w wiórkach kokosowych. Gdy czekolada stężeje, nasze słodkości są gotowe.

 

Suszone owoce

 

Kolorowa mieszanka przyciąga wzrok nawet najmłodszych dzieci. Jabłka, banany, gruszki i śliwki kroimy na plastry i obficie posypujemy cynamonem, cukrem waniliowym i przyprawą do piernika. Następnie pieczemy przez 30 minut w 165 stopniach. Przesypujemy do miski. Możemy dosypać też garść orzechów, dzięki czemu nasz miks stanie się jeszcze bardziej zróżnicowany.

Warto pamiętać, że zachętą do zdrowych deserów jest nie tylko jedzenie, ale i cała towarzysząca mu otoczka. Kolorowe talerzyki i salaterki zaciekawią naszego malucha i sprawią, że chętniej po zawartość.

 

Jogurt z malinowymi powidłami

 

Ten deser jest dobry dla dzieci nie tylko ze względu na to, ze zawiera w sobie pełne witamin składniki, ale też dlatego, że łatwo można dodać do niego EstroVitę Kids, która wspomaga prawidłowy rozwój dzieci dzięki zawartości wszystkich nienasyconych kwasów tłuszczowych, a także witaminy E, D3 i A. Wystarczą: jogurt naturalny, łyżka powideł malinowych, plastry kiwi i banana, płatki migdałowe i 2,5 ml EstroVita Kids.